פרשת בְּמִדְבַּר היא פרשת השבוע הראשונה בספר במדבר. היא מתחילה בראש הספר ומסתיימת בפרק ד', פסוק כ'.

מאת: הרב אליהו וינברג

הפרשה הזו קשה להבנה , דווקא משום שזה כלכך קל להבנה !
כלומר עצם הפסוקים מובנים לגמרי , אך מדוע הם נכתבו קשה להבין !

הפרשה כולה מדברת על מספר בני ישראל וראשי השבטים , והשאלה היא מדוע אנו צריכים לדעת את כל זה ?

איך זה אמור לשנות לנו כמה היה בשבט זה או אחר ?

איך שם של נשיא השבט אמור להשפיע עלינו ?

ועוד משהו מעניין זה שהתורה גם מחשבת לנו כמה עם ישראל נמנים ביחד כלומר אחרי שכתוב את המספר של כל שבט ושבט התורה כותבת כמה זה יוצא ביחד , למה ?

לנושא קשור אך שונה ,
יש מדרש מעניין, על הפסוק “וְדִגְל֥וֹ עָלַ֖י אַהֲבָֽה ” שמספר שעם ישראל ראו את מלאכי השרת שירדו עם דגלים במעמד הר סיני ונתאוו לדגלים , ובפרשת השבוע תאוותם נתמלאה והם קיבלו דגלים !

מה פירוש המדרש הזה ?
וכי היה להם בעיה לעשות דגלים ?

והתשובה די ברורה זה לא הדגלים במובן של בד וגרפיקה, אלא במובן של תפקיד מוגדר שהדגל מסמל !!!

וזה בעצם הסיבה לפירוט של המספרים ושמות הנשיאים שהמדרש מסביר שכל אחד מהשמות מספרות לנו את מעלת הנשיא ובעצם גם מעלת שבטו !
וחלוקת המספרים בעצם מגלים לנו את צורת העם היהודי , וצורת האדם היהודי , שבעצם מורכב כחלק מהעם ויש לו ערבות על כל עמו !!!
וזו הסיבה שהתורה גם מחשבת מנין כל השבטים ביחד לומר שאנו עם אחד ולכל אחד ואחד יש תפקיד של ערבות על כל העם !!!

שזה אומר שיש בכל אחד ואחד את הכוחות להשלים את כולם !
לזכות ולרפואת מרים חיה בת תהילה רחל

בברכת שבת שלום ומבורך עם מנוחה אמיתית !!!
ושנזכה להיות שלמים ע”י שלמות כל העם היהודי !!!

מאחל אליהו וינברג

שאלה לדיון בשולחן שבת :
רש”י מביא את המשנה שאומרת אוי לרשע ואוי לשכנו בגלל מה שקרה לבני ראובן ששכנו ליד קורח ,
לכאורה הם יכולים לטעון מדוע השכינו אותם ליד קורח ?
הרי הם לא בחרו היכן לשכון ,

שאלה נוספת ,
על עצם המשנה, אוי לרשע ואוי לשכנו או טוב לצדיק וטוב לשכנו ?

תמיד זה יחסית הצדיק נחשב צדיק ביחסית לשכנו וכן הרשע נחשב רשע לפי מי שסביבו

דרג

הגב

avatar
  הירשם  
Notify of
סגירת תפריט