מאת: הרב אליהו וינברג
דברים פרק לב פסוק יז
יִזְבְּח֗וּ לַשֵּׁדִים֙ לֹ֣א אֱלֹ֔הַּ אֱלֹהִ֖ים לֹ֣א יְדָע֑וּם חֲדָשִׁים֙ מִקָּרֹ֣ב בָּ֔אוּ לֹ֥א שְׂעָר֖וּם אֲבֹתֵיכֶֽם
פרשתינו שוב מזהירה על עבודה זרה ,
היה קשה לי להבין איך זה נוגע אלינו ?
יצר הרע של עבודה זרה כבר נלקח מאיתנו בתחילת בית שני ,
וישנם כל כך הרבה הזהרות חמורות שלא לעבוד עבודה זרה , האם זה אמור להשפיע עלינו ?

למעשה נפסק בספר החינוך ומובא בעוד ספרים רבים שאחד מהשש מצוות שחיובן תמיד הוא : לא יעלה על המחשבה שיש אלוה זולת השם
אז משמע שהמצווה הזו לא רק רלוונטית היא מצווה תמידית שבכל רגע אדם יכול לקיים אותה !

ואבי זצ”ל היה מקשה איך יכול להיות לאו כמצווה תמידית ?
במיוחד האיסור להאמין באלהים אחרים , לקיים מצוות לא תעשה זה חייב להיות כשאדם נמצא בניסיון לעבור על האיסור והוא נמנע ממנה
מתי בפעם האחרונה רציתי להאמין באלוהים אחרים ?
וגם אם מישהו כן חשב לרגע , האם זה משהו קבוע שכל הזמן אדם צריך לחשוב על זה ?

ואבי זצ”ל היה מתרץ שכל בכל פעם שאדם חושב האם אני יכול או לא יכול זה הזדמנות לקיים את המצווה של להמנע מאלוהים אחרים !
משום שבעצם כל פעם שאדם חושב האם אני יכול בלא לכלול את אלוקים בשאלה הזו הוא מסתכל על עצמו כאלוה !
וממילא כל הפרשיות שמזהירות אותנו על עבודה זרה זה רלוונטי מאוד לגבינו !
כי אחד משורשי החטאים הוא זה שאנו חושבים את עצמינו כיכולים או לא יכולים , אבל אם נחייה בידיעה שאבינו שבשמים נמצא בכל רגע לצידינו נדע שבעזרתו יתברך אנו תמיד יכולים !!!
ולולי עזרתו יתברך אנו לא יכולים כלום !!!
וממילא נצליח תמיד לעמוד בתפקידינו ולא ליפול שוב לחטאים !
בברכת שבת שלום ומבורך עם מנוחה אמיתית !!!
ושנזכה לחיות עם אלוקים כל רגע !
להגיע ליום הכיפורים הבא נקיים יותר מעכשיו !!!
שאלה לדיון בשולחן שבת :
איך יכול להיות שבחג נדונים על המים ?
הרגע סיימנו את הדין ואת החתימה אז מה פירוש דברי הגמרא שבחג נידונים על המים ?
הרי ללא מים אין חיים וגם לא איכות חיים , אז על מה הדין ???

דרג

הגב

avatar
  הירשם  
Notify of
סגירת תפריט