מאת: הרב אליהו וינברג
הסוכה היא זכר לענני הכבוד ,
בעצם אנחנו מתארחים בחיקו של אבינו שבשמים !
ומצד שני המדרש אומר שהסוכה מהווה כפרה שאם נתחייבנו גלות זה יהיה הכפרה !
זה היה קשה לי להבין איך יכול להיות שלהתארח במקום הכי חשוב בעולם נחשב ככפרה ???

שאלתי את השאלה הזו בשיעור לבחורים ואחד הבחורים ענה בשאלה ,
מי אמר שכפרה צריכה להיות כואבת ,
והוא צודק !!!

משום שכפרה תכליתה תיקון האדם ,
ואם ניתן לתקן ללא כאב , אין צורך בכאב !
יתר על כן, אבינו שבשמים מצטער בכל כאב שכואב לנו כמו שאב מצטער בצער בנו !
אך כשיש דבר שצריך תיקון הקב”ה מביא יסורים על האדם בעבור שיתעורר ויתקן את הנדרש לתיקון ,

הגלות מגיע אל האדם משום שהוא שוקע מידי עמוק בתחושת ה”כוחי ועוצם ידי” כלומר כשהוא מרגיש *שהוא* עשה בכוחו ואז הקב”ה צריך לנתק אותו מכוחו ועוצם ידו
בעבור שנשים לב שהכל בידי אבינו שבשמים !

הכאב בגלות נובע מהדאגה ומפחד של הלא נודע !

האדם שמצליח לשים את מבטחו באביו שבשמים בעצם אין לו את הכאב שבגלות !!!
אבל הגלות בהחלט מכפרת !!!
משום שזה התכלית של הגלות לדעת למסור המושכות לידי הקב”ה !!!

וזה הכפרה שבסוכה !!!
שאנחנו משיגים את אותו התכלית שבגלות כלומר הכרה בכך שאנו בטיפולו של מלך מלכי המלכים !!!!

בברכת חג שמח מתוך בטחון בהבנה ובהרגשה שאבינו שבשמים אוהב ודואג לנו במלוא האהבה האבהית !!!

מאחל אליהו וינברג

שאלה לדיון בשולחן החג :
האם שמחת בית השואבה זה לא דבר עצוב ?
זה הרי זכר לשמחת בית השואבה בבית המקדש ,
שעל זה נאמר מי שלא ראה שמחת בית השואבה לא ראה שמחה מימיו !

דרג

הגב

avatar
  הירשם  
Notify of
סגירת תפריט