פרשת כי תצא היא פרשת השבוע השישית בספר דברים. היא מתחילה בפרק כ"א, פסוק י' ומסתיימת בפרק כ"ה, פסוק י"ט.

מאת הרב אליהו וינברג
דברים פרק כה
זָכ֕וֹר אֵ֛ת אֲשֶׁר־עָשָׂ֥ה לְךָ֖ עֲמָלֵ֑ק…
דברים פרק כה
תִּמְחֶה֙ אֶת־זֵ֣כֶר עֲמָלֵ֔ק מִתַּ֖חַת הַשָּׁמָ֑יִם
האם הפסוקים נראים כסותרים ?
אם אני מוחק את זכר עמלק משמע שאני כבר לא זוכר אותו ומצד שני אם אני חייב לזכור אותו אז איך אני אמור למחוק את זיכרו ?

בכלל מדוע אנחנו קיבלנו לשמור טינה בין אלפיים שנה ?
מה יש לנו כל כך הרבה כנגד עמלק ?
עד כדי כך , שהקב”ה נשבע שאין כסאו שלם עד שעמלק ימחה מהעולם ?
ומדוע הקב”ה מתנה את כסאו ( כלומר שלמות מלכותו) בקיום המצווה שלנו , וכי הם קיימים כנגד רצונו יתברך ?
וזה נכון שבכול המצוות הקב”ה יכול לעשות לבדו , והוא נותן לנו את הזכות לקיים , אבל הקב”ה לא מתנה את כסאו במצווה אחרת , מה קורה פה ?

ולכאורה התשובה היא שמאחר ונגרם חילול השם אז אין תקנה אלא בקידוש השם !

וקידוש השם נהיה ע”י שנקנא את קנאת השם ולכן הקב”ה אומר לנו שבידינו הוא הדבר לתקן את מה שעמלק הצליח לפגוע בעולם !
עדיין נצטרך לבאר איך יכולים עמלק להשפיע על העולם כל כך חזק ?
והתשובה היא שהם לא יכולים !
זה אנחנו שיכולים !
אנחנו רואים בפסוקים הסמוך למלחמת עמלק
שמות פרק יז
…לֵאמֹ֔ר הֲיֵ֧שׁ יְקֹוָ֛ק בְּקִרְבֵּ֖נוּ אִם־אָֽיִן: פ
(ח) וַיָּבֹ֖א עֲמָלֵ֑ק וַיִּלָּ֥חֶם עִם־יִשְׂרָאֵ֖ל בִּרְפִידִֽם:
רש”י שמות פרשת בשלח פרק יז
ויבא עמלק וגו’ – סמך פרשה זו למקרא זה,י לומר תמיד אני ביניכם ומזומן לכל צרכיכם, ואתם אומרים (פסוק ז) היש ה’ בקרבנו אם אין, חייכם שהכלב בא ונושך….
זה בגדר הבא לטהר מסעיין לו והבא לטמא פותחין לו
עם ישראל נושאים באחריות מלאה למה שקרה שם !
והתיקון הוא להרגיש את אלוקים בקירבנו !!!
וממילה לשנוא בתכלית השינאה את מי שעשה את החילול השם !!!
הקבועה של הקב”ה היא שלעולם הוא לא יקח מאיתנו את ההזדמנות לתקן את מה שקיבלנו שם !!!

וזה התשובה על שאלת זכור מול תמחה את זכר עמלק
שיגיע היום שבו נמחה את זכר עמלק אך לעולם יהיה אסור לנו לשכוח את מה שהביא עלינו את עמלק !!!
פירוש הרא”ש על התורה דברים פרשת כי תצא פרק כה פסוק יז
תני ר’ לוי בשם ר’ נתן בא מן הדרך כליסטיס שבא מהר שעיר ארבע מאות פרסה עד רפידים והזהיר הקדוש ברוך הוא להזכיר דבר זה משל למלך שהיה לו כרם והקיפו גדר והושיב שם כלב אמר המלך כל מי שיבוא לפרוץ הגדר ישכנו הכלב בא בנו של מלך ופרץ הגדר ונשכו הכלב כל זמן שהיו מבקשים למלך חטא בנו ושפרץ הגדר היה או’ שנשכו הכלב כך כל זמן שהקב”ה מזכיר עונותיהם של ישראל מה שעשו ברפידים שנא’ היש ה’ בקרבנו הוא מזכיר נשיכת הכלב זכור את אשר עשה לך עמלק בדרך !

אני סבור שפרשת השבוע היא מאוד אקטואלית לשבוע הקרוב , ישנם מפלגות בישראל שחרטו על דיגלם מלחמה באלוקים !!!
התפקיד של כל יהודי הוא לקום ולזעוק אני מתנגד !
כואב לי שיהודים הגיעו למצב כזה !
וזה קידוש השם !!!
במיוחד כשאנו יוצאים ומצביעים על פי פסיקת הרבנים , אנו מכריזים שיש לנו חלק בתורת ישראל !!!
ואדם שאומר מה הקול שלי שווה , טועה !!!
משום שאחרי הבחירות סופרים את הקולות ואומרים בעצם כך וכך אנשים איכפת להם מאלוקים !!!

לרפואתה ולזכותה של מרים חיה בת תהילה רחל !

ולזכות בני אברהם נ”י שנכנס לעול מצוות השבוע

בברכת שבת שלום ומבורך עם מנוחה אמיתית !
ושנזכה למחות את זכר עמלק ויהיה כסאו שלם ומלכותו בכל !!!

מאחל אליהו וינברג

שאלה לדיון בשולחן שבת :
ילד בן 13 גנב כסף מהוריו וקנה בשר ויין בהכשר מהודר , בכמות מסויימת הם הזהירו אותו והוא עשה זאת שוב לוקחים אותו לבית דין ונותנים לו מלקות ואם זה קורה שוב סוקלים אותו למוות !!!

על מה ולמה ???
רש”י מביא את הגמרא שהוא נהרג על שם סופו ,
משום שהוא יתמכר לכך ויגמור את כספי הוריו ואז ישדוד וירצח ,

השאלה היא ממה נפשך :
אם הוא יכול לחזור בתשובה אז מדוע להרוג אותו ?
ואם הוא לא יכול לחזור בתשובה ,
אז לא תהיה לו בחירה ואז הוא אנוס והוא לא אמור לההרג !
וגם אם נהרוג אותו בכדי להגן על אחרים אזי צריך להרוג אותו בהריגה הכי הומנית שאפשר ולא ע”י סקילה

דרג

הגב

avatar
  הירשם  
Notify of
סגירת תפריט