אנו עומדים בפני ראש השנה חלקינו זכו לצפות ליום הגדול הזה אבל לדאבוניינו רובינו לא!
וגם חלק גדול מאלה שחיכו , חיכו לכול מיני דברים אך לא לעצם מהות היום.
האם אפשר לחכות ולצפות ליום הזה?
האם אנו בעצם הצלחנו להבין מה זה היום הזה?
אצל הרבה מאיתנו ראש השנה זה יום כבד וכואב שהיינו רוצים לא לחוות אבל זה מגיע מטעות !
כמה שאלות על ראש השנה:
א. מדוע בכל יום אנו מתפללים על שנה טובה יותר מאשר ביום הדין?
בכל שמונה עשרה במשך השנה אנו מבקשים על שנה טובה מאשר בתפילת ר”ה.
ב. מדוע אין וידוי בר”ה?
ג. הקב”ה אוהב אותנו ורוצה שיהיה לנו טוב !
מדוע הקב”ה קבע את יום כיפור אחרי ר”ה?
האם לא היה לנו סיכויים הרבה יותר טובים אם היה לנו עשרת ימי תשובה ואז יום כיפור ואח”כ ניגש לדין בר”ה?

התשובה היא שראש השנה הוא לא יום דין!!!
אלא יום המלכת אבינו מלכינו למלך עלינו!!!
אבל ח”ו לומר שאין ביום זה דין אבל הדין הוא אמצעי ולא העיקר !
מדוע שנרצה להמליך את הקב”ה עלינו?
ומה פרוש להמליך מלך שהיה ויהיה תמיד מלך?
קבלת עול מלכות שמים פרושו להכיר בתכלית ולהכיר שאין לנו יעוד אחר מבלעדי אלוקים !!!

היום הזה נותן לנו משמועת בחיים !!!
היום הזה הוא היום שבו אנו מקבלים את הקב”ה למלך אנו בעצם מכירים שהוא התכלית היחידה בחיינו !
ואנו מקבלים בו תפקיד אישי יעוד ותכלית בחיים!
ולכן יש בו דין ומשפט משום שאין בתכלית תכלית אם הוא אינו נחשב ונמדד !
משום שאם אין המעשים נמדדים הם אינם נחשבים לכלום , רק אם יש דין ויש דיין אז יש משמעות ותכלית !
ולכן אנו רוצים בדין !!!
ואנו גם רוצים להכיר בעומק הדין !
משום שאם אנו לא שמים לב לגודל התפקיד שהופקד בידינו וחשיבות המעשים שלנו ,
אנו לא מכירים במלכות !
משום שאם אנו חושבים שהמלכות נותנת לנו תפקיד שאין לו משמעות אין זו מלכות ואין זו תכלית !!!
ולכן כשמישהו בא אליי ומציע לי עצות לזכות בדין , אני אומר לו שהוא טעה !
אני מחפש דרך לזכות להמליך את אבי שבשמים , וכחלק מזה אני מנסה לפחד !
להדגיש את כוונתי אני שואל אותו שאלה :
אם ינתן בידיו שתי ברירות
א. שנה מושלמת מכל הבחינות למעט שיהיה מקרה אחד מצער שבו הוא ידרוס ילד
ב. שנה כמו השנה שעברה עליו
מה הוא יעדיף ?
בינתיים כל מי ששאלתי בחר באופציה השניה
ומדוע ?
יותר חשוב לנו להיות טובים מאשר כל מה שיש לעולם להציע לנו !!!
בראש השנה נקבל את התפקיד והיכולת למלאות אותה ונכון שגם ידונו מה עוד יהיה לנו כדי שנוכל למלאות את תפקידינו אבל העיקר הוא שנזכה להמליך את אבינו מלכינו למלך עלינו !!!

ברמה הפרקטית מאחר והרבה פעמים אנו מצליחים להתחבר לצרות הקטנוניות שלנו יותר מאשר לדברים גבוהים ,
ניתן להתחבר לצרכים האישיים שלנו ולתוך זה לזכור שכל מה שאנו רוצים זה בתנאי שאנו לא נהיה רעים !
ובעצם יוצא שכל מה שאנו רוצים זה בעבור להיות יותר טובים משום אנו לא מוכנים לוותר על להיות טובים !
והטוב היחיד שיש הוא אבינו שבשמים !!!

ולמעשה מדוע שלא נקבל את יוכ”פ לפני ר”ה?
ישנם כמה תשובות:
א. משום שאנו עלולים לאבד את הפוקוס על היום וגם שהתשובה לא תהיה בעבור שיהיה לנו שנה טובה
ב. משום שאחר קבלת עול מלכות שמים מחודשת אנחנו בכל מקרה נצטרך שוב תשובה מאחר וההבנה שלנו אמורה לגדול איתנו !!!
לאחר קבלת העול מלכות שמים אנו אמורים להבין שהתשובה הקודמת אינה מספיקה משום שעכשיו אנו מבינים מחדש מה גודל הטעות שעשינו
ג. נענה במשל קטן: אישה שברחה מבית בעלה לפני כל התנצלות עליה לשוב לבית בעלה, אנו שאיבדנו פוקוס ויצאנו מכנפי שכינה דבר ראשון שעלינו לעשות זה להתחבר אל הבית ואל אבינו מלכינו!!!
ולכן ר”ה זה תחילת עשרת ימי תשובה!

בברכה ותפילה שנזכה להמליך את אבינו מלכינו למלך עלינו ושנקבל תפקיד חשוב במלכותו יתברך!
ונקבל את כל הנצרך לנו למלאות את תפקידינו בשמחה ואושר!!!
בכבוד רב אליהו וינברג
נא להתפלל עבור אליהו בן דינה להמלכה טובה.

שאלות לדיון בשולחן החג:
א. איך ר”ה הוא זכר ליציאת מיצרים?
ב. שאלה נפרדת: איך יכול להיות שהקב”ה מעלה עלינו כאילו עקדנו את עצמנו כמו יצחק אבינו ע”י הזכרת העקידה ?
איך ניתן להשוות בין הזכרת מעשה לבין עצם המעשה , וכי הזכרת העקידה היא עמידה בניסיון כל שהוא ???

דרג

הגב

avatar
  הירשם  
Notify of
סגירת תפריט